Wanneer je in Kruisem komt wonen moet je aangifte doen bij de dienst Burgerzaken.
Procedure
- binnen de acht dagen nadat je de woning betrekt, moet je persoonlijk aangifte doen aan de loketten van de dienst Burgerzaken of per e-mail naar burgerzaken@kruisem.be of via het digitaal loket (zie groene knop hierboven).
- na de vaststelling van de nieuwe hoofdverblijfplaats door de wijkagent ontvang je van de dienst Burgerzaken een uitnodiging om je identiteitskaarten, Kids-ID's aan te passen
- iedere persoon moet zich persoonlijk aanbieden met zijn pincode
- verhuizen meerdere personen van éénzelfde adres naar éénzelfde nieuw adres, dan mag de aangifte door één persoon gebeuren, de adreswijziging op de identiteitskaart dient na de vaststelling door iedereen persoonlijk te gebeuren
- personen die van verschillende adressen verhuizen naar éénzelfde adres moeten zich zowel bij de aangifte als bij de adreswijziging persoonlijk aanbieden
Wat heb je nodig?
- de identiteit van alle personen binnen het gezin die verhuizen (naam, geboortedatum, rijksregisternummer)
- oud adres
- nieuw adres
- telefoonnummer en e-mailadres
- een aantal tijdstippen waarop de wijkagent kan langskomen