Wanneer je binnen de gemeente verhuist moet je aangifte doen bij de dienst Burgerzaken.
Procedure
- binnen de acht dagen nadat je verhuisd bent, moet je persoonlijk aangifte doen bij dienst Burgerzaken of per e-mail naar burgerzaken@kruisem.be of via het digitaal loket (zie groene knop hierboven).
- na de vaststelling van de nieuwe hoofdverblijfplaats, door de wijkagent, ontvang je van de dienst Burgerzaken een uitnodiging om je identiteitskaarten, kids-ID's aan te passen
- iedereen moet zich dan persoonlijk komen aanbieden met zijn pincode
- verhuizen meerdere personen van éénzelfde adres naar éénzelfde adres, dan mag de aangifte door één persoon gebeuren, de adreswijziging op de identiteitskaart moet door iedereen persoonlijk gebeuren
- personen die van verschillende adressen verhuizen naar éénzelfde adres moeten zich zowel bij de aangifte als bij de adreswijziging persoonlijk aanbieden
Wat heb je nodig?
- de identiteit van alle personen binnen het gezin die verhuizen (naam, geboortedatum, rijksregisternummer)
- je oud adres
- je nieuw adres
- je telefoonnummer en e-mailadres