De elektronische vreemdelingenkaart is een elektronische verblijfskaart voor alle niet-Belgen die legaal in België verblijven en ingeschreven zijn in het bevolkings - of vreemdelingenregister en indien hun dossier het toelaat.
Je kan je elektronische verblijfskaart aanvragen bij de dienst Burgerzaken.
Procedure
- Je biedt je persoonlijk aan op de dienst Burgerzaken met je elektronische vreemdelingenkaart voor de aanvraag van een nieuwe elektronische vreemdelingenkaart;
- Een drietal weken na de aanvraag aan het loket ontvang je thuis een witte omslag met een pin-en pukcode;
- Dit is de uitnodiging om je elektronische vreemdelingenkaart persoonlijk af te halen;
- Bij de dienst Burgerzaken activeer je met de pin- en pukcode de certificaten;
- Je geeft je oude identiteitskaart af;
- Je bewaart zorgvuldig je pin- en pukcode, je kan deze later nog nodig hebben.
Wat heb je nodig?
- Je oude vreemdelingenkaart;
- 1 recente pasfoto die voldoet aan de richtlijnen
- in het administratief centrum Zingem, het gemeentecomplex in Huise en het gemeentehuis in Kruishoutem kan je een pasfoto laten nemen tegen 10 euro voor 6 pasfoto's;
- In voorkomend geval de oproepingskaart.
Bedrag
- 29,10 euro zonder biometrie
- 29,60 euro met biometrie