Ik krijg een nieuw adres, wat nu?

  • 2 januari 2019

Door de wijziging van de gemeentenaam krijg jij als inwoner, onderneming of vereniging van Kruisem een nieuw adres. Sommigen krijgen naast een nieuwe gemeentenaam ook een nieuwe straatnaam en of huisnummer.
Door deze adreswijziging zal je enkele acties moeten ondernemen, zoals bv. het doorgeven van je gewijzigde adres aan enkele instanties.

De adressen van alle inwoners worden automatisch aangepast in het Rijksregister. Gezien veel toepassingen gekoppeld zijn aan het Rijksregister, hoef je voor veel zaken niets te doen.

Maar wat moet je nu nog zelf in orde brengen? 

1. Aanpassing elektronische identiteitskaart (eID) / Kids-ID / elektronische vreemdelingenkaart (eVK)

Naar aanleiding van de wijziging van de gemeentenaam, straatnaam en of huisnummer moet jouw adres aangepast worden op de chip van je eID, het Kids-ID van je kinderen of eVK.

Je kan je hiervoor tussen 7  januari 2019 en 31 december 2023 persoonlijk aanmelden bij de dienst Burgerzaken. Deze aanpassing is gratis.

Ook alle vreemdelingen met een verblijfskaart en kinderen in het bezit van een Kids-ID moeten langskomen om hun identiteitsbewijs te laten aanpassen.

De wijziging gebeurt via je pincode, bij kinderen onder de zeven jaar is dit via hun pukcode.

Pincode niet gekend of verloren? In dit geval moet je de codes opnieuw aanvragen.

Dit kan:

2.    Vergeet niet volgende personen / diensten op de hoogte te brengen van je adreswijziging:
  • dierenarts
  • uitgevers van de kranten, tijdschriften en magazines waarop je geabonneerd bent 
  • school
  • werkgever
  • arts / ziekenhuis / apotheek - dit kan bij een volgend bezoek via je eID of gewoon telefonisch of via mail.
  • notaris / advocaat
  • verenigingen

Meer info 

Nog vragen?

De dienst Burgerzaken helpt je graag verder.