Het is de ambitie van de gemeente om verder in te zetten op digitalisering om jou als burger beter van dienst te kunnen zijn.
Vraag je afspraak online aan
De gemeentelijke diensten werken op afspraak. Want dat heeft best wat voordelen: je hoeft niet in de wachtrij te staan en de medewerker is voorbereid op jouw vraag of dossier. Wil je een gevoelige kwestie bespreken? Dan reserveren we vooraf een afgesloten gespreksruimte voor jou.
Je kan je afspraak met sommige diensten online aanvragen via een eenvoudig afsprakensysteem op de gemeentelijke website. Hierdoor kan jij je bezoek aanvragen wanneer het voor jou best past, ook buiten de kantooruren.
Uiteraard kan je ook nog steeds telefonisch of via e-mail een afspraak maken.
Hoe maak ik online een afspraak?
- Surf naar het afsprakensysteem;
- Klik op de dienst waarmee jij een afspraak wil maken;
- Selecteer voor welke dienstverlening je wil langskomen;
- Duid een beschikbare dag en uur aan;
- Geef jouw contactgegevens door.
- Daarna krijg je een bevestiging van je afspraak in je mailbox. Je ziet meteen ook welke documenten je moet meebrengen naar je afspraak.
Met welke diensten kan ik online een afspraak maken?
Je kan via het online afsprakensysteem een afspraak maken met Team Kind, de Sociale Dienst, Team Welzijn en Team Burgerzaken. De andere diensten volgen binnenkort.
Mijn Burgerprofiel
Op iedere webpagina van de gemeentelijke website kan je rechtsbovenaan inloggen op je persoonlijk Burgerprofiel. ‘Mijn Burgerprofiel’ is de toegang tot jouw persoonlijke informatie bij de Vlaamse en federale overheid. Inloggen doe je met je eID, met de itsme-app of per sms.
Wat is ‘Mijn Burgerprofiel’?
Via ‘Mijn Burgerprofiel’ kan je heel wat attesten, aktes en vergunningen online opvragen. Via Ebox vind je er ook je belangrijkste overheidsdocumenten terug, zoals je pensioengegevens, het aanslagbiljet van je belastingen …
Zie ook onderstaand filmpje. Het tweede filmpje helpt je op weg om je aan te melden, je eBox te activeren, meldingen in te stellen, documenten op te vragen…